אחוז המתקרחים בקרב גברים בעולם

נתחיל מהבשורות הטובות: מחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה מצא כי קרחת יכולה להיתפס כסימן לסמכותיות, בגרות ודומיננטיות אצל גברים. למרות זאת, רוב הגברים מעידים כי השיער מהווה מרכיב משמעותי בדימוי העצמי שלהם, ושלאובדנו ישנן השלכות שליליות עליו. אחוזים גבוהים של גברים אף חוו דיכאון וחשו פחות מושכים עקב התקרחותם. מה גורם להתקרחות? האם כל הגברים יקריחו בסופו דבר? מהו אחוז המתקרחים בקרב גברים? וחשוב מכל – מה ניתן לעשות כדי להחזיר את הגלגל לאחור?

איך נולד שיער?

התקרחות הינה תופעה הנפוצה בקרב גברים בשלהי שנות ה-20 לחייהם. על ראשו של אדם שאינו סובל מהתקרחות גדלות בין 100 ל-150 אלף שיערות – כ-300 שיערות לסנטימטר מרובע. אצל אנשים שאינם סובלים מהתקרחות, קצב הצמיחה של השערה הוא כסנטימטר אחד בחודש, וכלל שיער הראש מתחלף אחת לשנתיים עד שש שנים.

כדי להבין את תופעת ההתקרחות, יש להבין את תהליך גדילת והתחדשות השערות אצל אדם שאינו נוטה להתקרח. מחזור חייה של השערה מתחלק לשלושה שלבים:

שלב הגדילה – אנאגן – השלב בו השערה צומחת מתוך הזקיק עד שמגיעה לאורכה הסופי.

שלב המנוחה – קטאגן – השערה מפסיקה לגדול ונשארת באורך אליו הגיעה בשלב הגדילה.

שלב הנשירה –  טלוגן – חיבור הaערה לזקיק נחלש והיא נושרת ומוחלפת בשיער חדש.

 

אחוז המתקרחים בקרב גברים – איך נוצרת קרחת?

במצב של התקרחות, צמיחת השיער החדש לא נמשכת כרגיל – השיער הנושר מוחלף בשערות דקיקות ובהירות יותר ויותר, עד שלבסוף לא צומח שיער חדש ונוצר תהליך הדרגתי המתפשט של התקרחות. לרוב, תחילתו של תהליך זה במפרצים בצידי הרקות ובקודקוד, ממנו מתפשטות הקרחות בהדרגה ומכסות את רוב שטח הקרקפת. לעומת האזורים המועדים להתקרחות בקדמת הראש, שיער העורף לרוב נושר בשלב מאוחר יותר ועשוי אפילו לא לנשור כלל.

הסיבה הביולוגית להתקרחות הינו הורמונלית. כאשר הורמון המין הגברי טסטוסטרון מתפרק על ידי האנזים 5- אלפא-רדוקטז, נוצרת תרכובת בשם דיהידרוטסטוסטרון (DHT), הגורמת להתקרחות. זו גם הסיבה לכך שקדמת הקרקפת, הרקות והקדקוד נוטים להקריח יותר מצידו האחורי של הראש: אזורים אלו רגישים יותר להורמון ועל כן מושפעים משינויים בו באופן משמעותי יותר. למרות שהסיבה המדעית להתקרחות ידועה, אין הסבר חד משמעי להתגברות תופעת ההתקרחות בקרב גברים בישראל.

ישנן השערות רבות לגורמים לשינוי ההורמונלי ולתחילת תהליך אובדן השיער: אורח חיים לחוץ, תזונה לא מאוזנת, רמות נמוכות של אבץ, B12 וברזל כמו גם מחלות עור, עישון ושימוש באלכוהול ובסמים עשוי להאיץ את תהליך ההתקרחות. השערות נוספות מדברות על השפעה גנטית וטוענות כי התקרחות נפוצה יותר אצל גברים יהודים ממוצע אירופאי.

קרחות והתקרחות

רק אצל גברים?

למרות שההתקרחות נפוצה בעיקר בקרב גברים, גם נשים סובלות מנשירת שיער מסיבות שונות. לרוב, נשים יחוו נשירת שיער במהלך שינויים הורמונליים חדים כגון הריונות, ירידות חדות במשקל ונסיבות דומות. להבדיל מאובדן שיער בקרב גברים שהינו סופי, במקרים רבים לאחר חזרה לשגרה הורמונלית תחזור גם צמיחת השיער לתיקנה אצל נשים שהחלו לסבול מקרחות.

אחוז המתקרחים בקרב גברים בארץ ובעולם

בסקרים שנערכו בארץ, כמעט 50 אחוזים מהנשאלים דיווחו על רמה מסוימת של התקרחות. יתר על כן, תופעת ההתקרחות הופכת לנפוצה בגילאים צעירים יותר מבעבר. כיום, גם גברים בתחילת ובאמצע שנות ה20 לחייהם מגלים סימנים ראשונים של קרחות. שליש מהגברים בגילאי 18 עד 25 שנשאלו טענו כי הם סובלים מאיבוד שיער. מבט על גברים מבוגרים יותר יגלה כי 80 אחוזים מהגברים יקריחו במהלך חייהם.

נתונים אלו נחשבים לנתונים הגבוהים בעולם. נשווה לדוגמה למדינות כגון צרפת: סקרים שנערכו מראים כי בקרב ילידי צרפת, כמעט 40% מהגברים מתחת לגיל 50 סובלים מאובדן שיער וקרחות. הקרחת נפוצה גם במדינות אחרות באירופה, כגון צ'כיה (43 אחוזים מהגברים), ספרד (42.6 אחוזים מהגברים), גרמניה (41.2 אחוזים מהגברים) ובריטניה (39.2 אחוזים אחוזים מהגברים). לפי תפוצת התרופות למניעת נשירת שיער ודפוסי הקניה והשימוש שלהן, ניתן לומר בביטחון שבעיית ההתקרחות הינה בעיה נפוצה בכל רחבי העולם המערבי.

אחוז המתקרחים בקרב גברים – השלכות ההתקרחות

לקרחת השפעה שלילית גבוהה על הביטחון העצמי ועל הדימוי העצמי. במחקר מקיף שנערך באירופה וכלל חמש מדינות שונות, 70 אחוזים מהגברים ציינו את השיער כמרכיב משמעותי בדימוי העצמי שלהם, ו62 אחוזים טענו כי אובדן שיער עשוי להשפיע על ההערכה העצמית שלהם. 21 אחוזים מהגברים שנשאלו דיווחו על כך שחוו דיכאון בשל התקרחותם וקרוב ל40 אחוזים ציינו שחשו פחות מושכים.

טיפולים ופתרונות

לאור שכיחות התופעה ולאור השפעותיה השליליות על גברים רבים בארץ ובעולם, ברור כי שוק הטיפולים למניעת קרחות הינו רחב ומגוון, ודרכי טיפול רבות מוצעות לסובלים מהבעיה. החל משיטות להסתרת הקרחת, דרך תכשירים לשימוש מקומי, כדורים ותוספי תזונה המשווקים כפתרון לבעיה, וכלה בפתרונות קוסמטיים כגון השתלת שיער.

פאות ותסרוקות

הפתרון הקדום ביותר לקרחת הינו פאה. בתרבויות העתיקות פאה נחשבה לסמל סטטוס, אך כיום השימוש בה אינו נפוץ. ישנן פאות יקרות ואיכותיות העשויות משיער טבעי, ופאות זולות יותר העשויות משיער סינטטי. הן מיועדת בעיקר למי שלא מעוניין בחלופות טיפול אחרות ומבקש להשקיע בפאה איכותית בעלת מראה טבעי.

אופציה מוכרת נוספת להסתרת הקרחת הינה תסרוקת "הלוואה וחיסכון". זהו סגנון תסרוקת בו השיער שנשאר בחלקו הקדמי של הראש מוארך ומסורק לאחור על מנת לטשטש קרחת באזור הקודקוד.

למי שאינו מעוניין להסתפק בטשטוש הבעיה, מוצעים מגוון פתרונות המתיימרים למנוע את נשירת השיער ואף לעודד צמיחה מחודשת באזורים קירחים.

תכשירים לשימוש מקומי

תכשירים לשימוש מקומי המגיעים בצורת תרסיס דורשים טיפול יומיומי אינטנסיבי מגדילים במידת מה את אחוז צמיחת השיער, אך נמצאו יעילים יותר בקרב נשים ומועילים בצורה חלקית באזור ההתקרחות העיקריים – קו השיער הקדמי, הקודקוד ומפרצים באזור הרקות.

תרופות

תכשירים תרופתיים המבקשים לעכב את האנזים האחראי להתקרחות נמצאו יעילים לשימוש במידה רבה, אך סובלים מחסרונות רבים. התרופה מועילה רק כל עוד נוטלים אותה, דבר המחייב להמשיך את הטיפול בה באופן קבוע, כאשר עם הפסקת נטילת התרופה הקרחת תחזור להתפשט במהירות. נוסף על כך, מחירה של התרופה אינו זול והיא מלווה בתופעות לוואי שונות.

השתלת שיער בארץ ובחו"ל

פתרון נוסף הינו פתרון קוסמטי בדמות השתלת שיער. זהו פתרון הקיים בישראל מספר עשורים, אך מבוצע במספר מצומצם של קליניקות, במחיר גבוה ובאיכות שלעיתים אינה מספקת, דבר המניע ישראלים רבים לנסוע לבצע השתלת שיער בחו"ל. חברות כגון Hair Turkey המבצעות השתלות שיער ללקוחות בינלאומיים. כדי לענות על הביקוש העולה לטיפולי השתלת שיער בטורקיה, הידועה בהתקדמותה בתחום, הוקמו חברות העוסקות בחיבור בין גברים ישראליים המבקשים לעבור טיפול לבין קליניקות מקצועיות שנבחרו לשם כך. לדוגמה, Adverland מציעה חבילה שלמה הכוללת טיסות,לינה, ליווי אישי וכמובן את הטיפול לישראלים המבקשים לנסוע ולבצע את תהליך השתלת שיער בטורקיה.

תהליך השתלת השיער מבוצע בהרדמה מקומית (בדומה להרדמה מקומית בעת טיפול שיניים.) התהליך הכולל העברת שיער מאזור העורף, בו לרוב נשמרת צמיחה צפופה ותקינה של שיער, והשתלתו באזורים הקרחים. בממוצע נקלטים כ95 אחוזים מהשתלים, הממשיכים לצמוח לאורך כל החיים. זהו טיפול המתאים לבני 25 ומעלה, שלא סובלים מקרחת מלאה על כל ראשם.

אחוז המתקרחים בקרב גברים – לסיכום

גברים בכלל וגברים ישראלים בפרט יכולים להפיק תועלת רבה מטיפולים לשחזור שיער הראש ולמניעת התקרחות נוספת. אומנם אין דבר רע בקרחת עצמה, אך אין צורך לסבול מאובדן הביטחון העצמי מהירידה בדימוי העצמי המתלווה לה לעיתים קרובות כאשר הפתרונות למצב נפוצים וזמינים כל כך.

יש לכם שאלות נוספות? השאירו פרטים עכשיו!
לפני ואחרי ניתוח השתלת שיער
השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער בטורקיה הפכה בשנים האחרונות לאחד הטרדנים החזקים והמוצלחים בעולם ולישראלים בפרט. אלפי מטופלים מכל העולם מגיעים לטורקיה בכדי לעבור השתלת שיער תודות למעצמת השיער העולמית שהתפתחה שם. מבחינתנו הישראלים, שידועים כבעלי נטיית התקרחות, זוהי בשורה של ממש. אם גם אתם רוצים להנות משיער מלא – הגעתם למקום הנכון.

צפו בסרטון כדי לדעת יותר
טיפולי זקיקי שיער
נגן וידאו
איך זה עובד?
01
יוצרים איתנו קשר

ניתן ליצור קשר בטלפון 077-997-0271 או בהשארת פרטים לחזרה.

02
אבחון מקצועי

אתם תצטרכו לשלוח לנו תמונות מחמישה זוויות שונות, ואנו נאבחן אותם על ידי גורם מקצועי.

03
יוצאים לדרך

לאחר שיהיה לנו את כל הפרטים אתם תקבלו הצעת מחיר הכוללת הכל החל מבית מלון לשהייה בטורקיה, טיסות וכל מה שצריך. ולאחר שאתם מאשר אנו יוצאים לדרך.

שיהיה בהצלחה!

כמה השתלות שיער צריך לעשות

אז כמה השתלות שיער צריך לעבור, השתלה אחת? 2 השתלות? 3 השתלות?! יש קליניקות שדוגלות בטיפול אחד, ויש כאלו שדוגלות במספר השתלות.   באילו מקרים