האם ריטלין יכול לגרום להתקרחות?

תרופות הן לרוב חלק חשוב בטיפול בהפרעות קשב וריכוז (הפרעת קשב וריכוז), המכונה לרוב "ADD". כיום, ישנם סוגים רבים ושונים של תרופות שנרשמו לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, כולל תרופות ממריצות, תרופות לא ממריצות ואפילו תרופות נוגדות דיכאון – כל אלו עלולות לבוא עם תופעות לוואי לא רצויות. ריטלין היא אחת התרופות השכיחות לטיפול המתמקד בעזרה לאנשים עם סוגי הפרעות קשב וריכוז.

 

אבחון התקרחות עקב שימוש בריטלין

קשה לאבחן אובדן שיער הקשור לשימוש בתרופות ובפרט בריטלין, שכן יש צורך קודם כל לשלול מצבים אורגניים אחרים הקשורים בדרך כלל לנשירת שיער, כגון תת פעילות של בלוטת התריס, היפרתירואידיזם, פתולוגיות הורמונליות של ציר ההיפותלמוס-יותרת המוח-גונדאלי ומחסור במינרלים כמו ברזל, נחושת, ואבץ.

הדרך המוחלטת היחידה לאבחן את זה היא להפסיק את הטיפול התרופתי, לצפות בצמיחה מחודשת של שיער, ולאחר מכן לצפות בהישנות של נשירת שיער לאחר שימוש חוזר בתרופות. תחילה הסרנו מצבים אורגניים שעלולים להוביל לנשירת שיער ולאחר מכן הפסקנו את התרופה כדי לראות אם נשירת שיער היא תוצאה של נטילת ריטלין.

אבחון התקרחות עקב שימוש בריטלין

האם ריטלין גורם לנשירת שיער? 

למרות שזה נחשב נדיר מאוד, נשירת שיער רשומה כתופעת לוואי אפשרית של ריטלין, שהיא אמפטמין ותרופת ADHD הנרשמת בדרך כלל. אמפטמינים אחרים נקשרו לנשירת שיער מוגברת כתופעת לוואי, אם כי לא אלו שאנשים וילדים לוקחים על מנת לנהל הפרעות קשב וריכוז. נשירת שיער הנקראת בז'רגון המקצועי: אלופציה אראטה. 

ויש צורך במחקר נוסף על מנת לקשר בין השניים. עם זאת, עדויות ראשוניות מצביעות על קשר אפשרי בין התקרחות והפרעת קש וריכוז. עם זאת, עדיין לא ברור אם התרופות הנלקחות הן אלו שעלולות להוביל לנשירת שיער.

האם ריטלין גורם לנשירת שיער 

נשירת שיער עקב נטילת ריטלין לעומת התקרחות טבעית 

למרות שתרופות להפרעות קשב וריכוז כמו ריטלין יכולות לגרום לנשירת שיער והתקרחות, הן אינן קשורות להתקרחות גברית – הסיבה השכיחה ביותר לנשירת שיער אצל גברים. רוב הזמן, כל שיער שנשר בעקבות שימוש בריטלין לא נעלם לצמיתות. במקום זאת, סביר להניח שהוא נשר כתוצאה מרמות גבוהות יותר של מתח, מופחתת שינה או תופעות לוואי אחרות.

התקרחות גברית – סוג של נשירת שיער שמעניקה לגברים קו שיער נסוג או קרחת על הכתר של הראש – נגרמת על ידי שילוב של גורמים גנטיים והשפעות של הורמון הנקרא דיהידרוטסטוסטרון. על כן יש להבדיל בין השניים. אחד ההבדלים המשמעותיים הוא בגיל בו מופיע הקרחת. כאשר לפני גיל 13 לא סביר יהיה שמדובר בהתקרחות טבעית.

 

עד כמה נפוצה נשירת שיער עקב נטילת ריטלין? 

באופן כללי, נשירת שיער אינה תופעת לוואי שכיחה של ריטלין. עם זאת, חשוב לשים לב האם  השיער נראה דק מהרגיל. נשירת שיער היא גם תופעת לוואי נדירה פוטנציאלית של תרופות אחרות להפרעות קשב וריכוז, כמו אדרול, אשר מכיל חומרים כימיים שאינם קיימים בריטלין והוכחו כבעלי קשר להתקרחות.

האם ריטלין יכול לגרום להתקרחות?

יש לכם שאלות נוספות? השאירו פרטים עכשיו!
לפני ואחרי ניתוח השתלת שיער
השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער בטורקיה הפכה בשנים האחרונות לאחד הטרדנים החזקים והמוצלחים בעולם ולישראלים בפרט. אלפי מטופלים מכל העולם מגיעים לטורקיה בכדי לעבור השתלת שיער תודות למעצמת השיער העולמית שהתפתחה שם. מבחינתנו הישראלים, שידועים כבעלי נטיית התקרחות, זוהי בשורה של ממש. אם גם אתם רוצים להנות משיער מלא – הגעתם למקום הנכון.

צפו בסרטון כדי לדעת יותר
טיפולי זקיקי שיער
נגן וידאו
איך זה עובד?
01
יוצרים איתנו קשר

ניתן ליצור קשר בטלפון 077-997-0271 או בהשארת פרטים לחזרה.

02
אבחון מקצועי

אתם תצטרכו לשלוח לנו תמונות מחמישה זוויות שונות, ואנו נאבחן אותם על ידי גורם מקצועי.

03
יוצאים לדרך

לאחר שיהיה לנו את כל הפרטים אתם תקבלו הצעת מחיר הכוללת הכל החל מבית מלון לשהייה בטורקיה, טיסות וכל מה שצריך. ולאחר שאתם מאשר אנו יוצאים לדרך.

שיהיה בהצלחה!