כל מה שצריך לדעת על בוטוקס בטורקיה ובכלל

רק כשנכנסים לעומק התחום של רפואה אסתטית מצליחים להבין את ההיסטריה סביב בוטוקס. האמת היא שעד שלא התחלתי לחשוב ולתכנן את השתלת השיער שלי, לא ממש הבנתי למה אנשים מתעקשים לקבל זריקות (אאוץ'!) ממחט מלחיצה (אמאל'ה!) רק כדי לנפח שפתיים, לחיים או מצח שגורמים לך להיראות כמו דמות אנימציה מוזרה.

אבל האמת היא שבוטוקס יכול לחולל פלאים ממש ודווקא לשפר או לתקן היכן שהטבע לא ממש פירגן. אפשר להשתמש בבוטוקס כדי להשיג מראה הרבה יותר טבעי ומושך ממה שקיים כרגע, להפוך את השפתיים לחושניות ובשרניות, להעלים קמטים, למצק אזורי פנים נפולים וחסרי חיוניות ולהשיג מראה פרופורציונלי ואסתטי מאוד. המטרה של מי שעושה בוטוקס היא לא להיראות מוגזם (כמו שפעם חשבתי), אלא פשוט להרגיש טוב עם המראה ולקבל הרבה יותר ביטחון עצמי.

אז מה זה בעצם בוטוקס?

חומר סינטטי שבעבר נוצר לצורך טיפול במיגרנות ובעיות נוירולוגיות כמו פזילה והתגלה שהוא גורם להפחתת קמטים מפני שהחומר הפעיל בו גורם להחלשה של שרירי הפנים. הבוטוקס חודר לתוך תא העצב ומעכב שחרור בועות אצטילוכלין (מוליך עצבי) לתא השריר וכך השריר מצליח להישאר רפוי ונטול קמטים – לשפר קוסמטית את הקמטוטים בצידי העיניים, במצח ובין הגבות, לבטל חריצים וקמטים שמופיעים סביב הפה, למצק את הסנטר ולהקנות מראה עור חלק וצעיר יותר. בוטוקס גם מפחית הזעה בכפות הידיים והמצח (סובלים מזיעה מוגזמת באזורים האלה? זה בול בשבילכם! יש גם טרנד של הזרקות לבית השחי כדי למנוע הזעות יתר), משפר חיוך שחושף יותר מידי שיניים (נכון שהרשעים בסרטים המצוירים צוחקים עם כל השיניים? אז כזה) ואפילו מפחית קמטוטים בצוואר.

יש שני סוגים עיקריים של בוטוקס:

הראשון – נקרא בוטוקס (החומר המקורי) וההשפעה שלו נמשכת עד חצי שנה והשריר שהוחלש חוזר לתפקד כרגיל. מתברר ש-5% מהאוכלוסייה הם בעלי נוגדנים וחסינים מהשפעה של בוטוקס, חלקם מפתחים עמידות אחרי שהם מבצעים הרבה הזרקות בטווח קצר. לכן אומרים שלא מומלץ להגזים…

השני – דיספורט, דגם בינלאומי שמיוצר בארה"ב ובאירופה (בנפרד) וכל יצרנית מכילה הבדלים קטנטנים באופן הייצור אך התוצאה זהה. לכן הרופא בדרך כלל יחליט באיזו יצרנית עדיף להשתמש כדי שהמטופלת תגיב טוב יותר.

תחת המעטפת של בוטוקס יש גם חומרי מילוי כמו חומצה היאלרונית שממלאת שקעים בפנים ויוצרת נפח טוב. זו הנדסה גנטית חדשנית שפותחה עם הרכב חומצה זהה לזה שמפיק הגוף האנושי ולכן היא לא נחשבת לחומר זר בתוך הגוף.

עכשיו האמת… עד כמה זה כואב?

כמו כל זריקה/ טיפול רפואי/ קעקוע – לכל אדם יש את הדרגת סבל האישית שלו. אפשר לבצע את הזריקה עם מאלחש שמורחים בערך חצי שעה לפני הטיפול ומכסים עם ניילון נצמד ויש כאלה שדוגלים בשיטה של קירור עם קרחונים על האזור כהכנה מוקדמת על מנת למנוע כאב. מובן שמחטאים היטב את האזור לפני שהמחט בכלל מגיעה לשם!

אני מאמין שאם אתם באמת רוצים את זה, אתם תעמדו בזה גם אם זה כואב. השאלה היא רק עד כמה אתם מוכנים "לסבול" כדי להשיג את המטרה הסופית שלכם. חוץ מזה, אם בטיפול השתלת שיער יש צורך בכמה זריקות לאורך הטיפול שנמשך שעה וחצי – עד כמה נוראית יכולה להיות זריקה של 10 דקות בלבד? זה לא שווה את כל התחושה והמחמאות אחר כך?

מתי רואים תוצאות ומתי זה מפסיק להשפיע?

אומרים שהאפקט מתחיל לפעול בצורה טובה אחרי 3 ימים והוא נכנס לקצב עד היום ה-5, אבל את התוצאה הסופית אפשר לראות בצורה מלאה אחרי שבועיים. מפה – צריך לקחת בין 3-6 חודשים שזהו הטווח שבו החומר מתחיל להתפוגג וצריך לבצע טיפול חוזר. אבל החדשות הטובות הן, שככל שמבצעים טיפולים חוזרים, מתארך זמן ההתפוגגות בפעם הבאה. שמעתי על הזרקות שנערכו בסבב החוזר בפעם הראשונה כעבור 4 חודשים, בפעם השנייה כעבור 9 חודשים ובשלישית כבר עברה כמעט שנה. זה משך זמן הרבה יותר גדול ואפקטיבי מכל טיפול קוסמטי חוזר אחר שאנשים מבצעים כמו לצבוע את השיער למשל שוב תוך חודש אחד, או לסדר שורש אחרי החלקה כל 4 חודשים.

דברים נוספים שאני חושב שכדאי שתדעו

לא חשוב כרגע אם זה בוטוקס בטורקיה או בארץ, המנתחים הפלסטיים מדברים על אותם סיכונים נפוצים כמו שטפי דם, אדמומיות ונפיחות מקומית שנראים כמו עקיצת יתוש, חוסר סימטריה, תגובה אלרגית וצניחת עפעף (כשהעין נראית עצלה/ ישנונית) או פזילה. כל אחת מהתופעות האלה ניתנת לטיפול! הרופא תמיד יפרט את כל הסיבוכים האפשריים ובמידה ואחד מהם נגרם לכם יש טיפולים תרופתיים פשוטים שאפשר לתת וברוב המקרים התופעות האלה פשוט חולפות לבד תוך שבוע. יש מקרים מסוימים שבהם אסור לעשות בוטוקס: נשים בהריון או כאלה שמתכננות הריון בחצי שנה הקרובה, נשים מניקות, אנשים שחולים במחלות שרירים ואנשים עם מחלות אוטו אימיוניות.

רק רופא ומנתח פלסטי מורשה רשאי לבצע טיפולים כאלו! כל גורם אחר עלול לגרום לכם לנזקים חמורים ולהשפעות קשות שלא תמיד אפשר למנוע או לבטל לאחר מכן. ההזרקה אמנם פשוטה אבל מחייבת המון ידע אנטומי על שרירי הפנים וים של ניסיון, שלא לכל רופא כאן אצלנו בארץ יש בהכרח. בנוסף לזה, מנתח פלסטי יכול לתת גיבוי מלא לכל מקרה שלא יהיה ותמיד עדיף למצוא את האדם הכי תותח ומנוסה מקצועית כדי שיהיה נוח ובטוח לבצע אצלו הזרקות חוזרות.

אישה צעירה

בכלל משתלם לעשות בוטוקס בטורקיה?

בארץ שמעתי על המון מכונים לרפואה אסתטית או מנתחים פלסטיים פרטיים שמזריקים בוטוקס והעלות אצלם היא בדרך כלל בין 700-1,500 ₪ פר אזור. אני מניח שרופאי העילית הכי נחשבים בתחום לוקחים אפילו יותר מפאת האחריות המקצועית שהם חייבים לעמוד בה.

אני באמת לא יודע מה העלות המדויקת להזרקות בוטוקס בטורקיה, אבל מן הסתם זה זול משמעותית ומקצועי הרבה יותר ממה שקורה אצלנו. העובדה שלקליניקה יש שם עולמי, פיקוח ממשלתי (זה החוק) ואנשים מכל העולם מגיעים אליה, רק הופכת אותם לבטוחים יותר מקצועית ורפואית. הצוות שם מורכב מטובי הרופאים והמנתחים הפלסטיים וכחלק מההתחייבות מולכם, מוענק ליווי צמוד לאורך כל הטיפול וגם במהלך ההכנה אליו, כולל הדרכה מלאה לפני ואחרי. יודעים מה? הם גם אנשים ממש נחמדים.

אמנם כל ה"מסביב" בטיפול הזה עלול לצאת יותר יקר מ-1,500 ₪ כי צריך להוסיף גם עלויות טיסה, מלון, אוכל, זמני חופשה מהעבודה וכד'. אבל אפשר להסתכל על כל זה כמו חופשה קצרה וטובה (במחיר שגם הוא הרבה יותר זול מאשר חופשה בארץ). המלונות של טורקיה באמת לא רואים את שלנו מבחינת השירות, הארוחות והבריכות המטורפות על החוף ואפשר לחיפוש בהם בכיף ולנוח, בלי לדפוק חשבון לאנשים שמכירים אתכם ויסתכלו עליכם מוזר, כל עוד אתם מחכים שהבוטוקס יתחיל לתת תוצאות אמת שכולם מסביב יגידו עליהן "וואו!"

מתלבט? צריך עזרה? דבר אליי.

יש לכם שאלות נוספות? השאירו פרטים עכשיו!
לפני ואחרי ניתוח השתלת שיער
השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער בטורקיה הפכה בשנים האחרונות לאחד הטרדנים החזקים והמוצלחים בעולם ולישראלים בפרט. אלפי מטופלים מכל העולם מגיעים לטורקיה בכדי לעבור השתלת שיער תודות למעצמת השיער העולמית שהתפתחה שם. מבחינתנו הישראלים, שידועים כבעלי נטיית התקרחות, זוהי בשורה של ממש. אם גם אתם רוצים להנות משיער מלא – הגעתם למקום הנכון.

צפו בסרטון כדי לדעת יותר
טיפולי זקיקי שיער
נגן וידאו
איך זה עובד?
01
יוצרים איתנו קשר

ניתן ליצור קשר בטלפון 077-997-0271 או בהשארת פרטים לחזרה.

02
אבחון מקצועי

אתם תצטרכו לשלוח לנו תמונות מחמישה זוויות שונות, ואנו נאבחן אותם על ידי גורם מקצועי.

03
יוצאים לדרך

לאחר שיהיה לנו את כל הפרטים אתם תקבלו הצעת מחיר הכוללת הכל החל מבית מלון לשהייה בטורקיה, טיסות וכל מה שצריך. ולאחר שאתם מאשר אנו יוצאים לדרך.

שיהיה בהצלחה!