ניתוח אף בטורקיה – כל מה שאתם צריכים לדעת

מישהו שאני מכיר כבר הרבה מאוד שנים תמיד שנא את איך שהאף שלו נראה. הוא אמר שיש לו את האף של אמא שלו: שובר גלים עם עצם בולטת באמצע, משהו שבאמת אי אפשר לפספס. מאז שאנחנו מכירים שמעתי אותו אומר שיום יבוא והוא יעשה ניתוח אף להסרת העצם הבולטת וגם ידאג שסוף סוף תהיה לו פרופורציה נכונה בפנים. עברו השנים והוא הגשים את החלום בענק – כיום האף שלו נראה פשוט מעולה ואני באמת מאמין שהוא נולד עם האף הלא נכון. התיקון נראה כל כך טבעי ומתאים לו בול.  

אז מסתבר שניתוחי אף הם הצלחה ענקית או כישלון מטורף. תלוי איך עושים אותם ואצל מי. תלוי במבנה של האף. תלוי בנסיבות רפואיות נוספות. מובן שצריך לבחור את המנתח הכי טוב שאפשר כדי לבצע אותם, אבל ניתוחי אף הם תהליך כירורגי מורכב שאין לו השלכות רק על המראה הסופי, אלא גם על יתר הפנים, הנחיריים ומערכת הנשימה ואת כל אלה חייבים לקחת בחשבון לפני שבכלל מחליטים ללכת על זה.

חיוך

למה לדעתי ניתוח אף בטורקיה זה עדיף

מבחינה רפואית, אני יודע לומר לכם שעולם הרפואה האסתטית, הכירורגית והפלסטית הוא הרבה יותר מקצועי ואמין בטורקיה מאשר בארץ. לא שאני מזלזל ברופאים המצוינים שיש כאן, אבל שם תמורת מחיר הרבה יותר נוח, יש הרבה יותר מקצועיות וטכנולוגיה משופרת, ציוד חדשני איכותי וליווי רפואי צמוד מהרגע הראשון שתיכנסו לפגישה אצל הרופא המנתח ועד הרגע שתצאו משם עם האף החדש. הצוות מטפל באנשים מכל העולם ומורכב מצוות רפואי בכיר, יש פיקוח של המדינה, מסבירים לכם לאורך כל התהליך על כל מה שקורה, מתכתבים איתכם בווצאפ בזמן שאתם בארץ, נותנים לכם אחריות על הביצוע ועורכים מעקבים מלאים כדי להבטיח שהתוצאה גם תהיה משביעת רצון וגם בריאה.

אבל עוד הרבה מעבר לזה, ניתוחי אף בטורקיה יכולים לשלב בין הגשמת חלום קטן לחופשה. ההחלמה יכולה להתבצע בבית החולים בהתחלה ולהמשיך במלון עם כל הפינוקים השווים (ובמחיר הרבה יותר אטרקטיבי מהארץ), אתם לא צריכים לפגוש אף אחד שאתם מכירים ולהתחיל להסביר למה האף שלכם נראה ככה וכמובן בגלל שזה חו"ל, אין לכם שום התחייבויות כמו להיות זמינים לבוס בעבודה או ללוות את סבתא לקופ"ח, או להיות נחמדים לאנשים שסתם רוצים לדעת מה שלומכם (כואב, תודה) בזמן שאתם רק רוצים שקט וקצת זמן לעצמכם.

סיבות נפוצות לניתוחי אף

ניתוחי אף הם נפוצים מאוד. חלק מהאנשים עושים אותם כי הם רוצים לשפר את מראה האף, כמו אותו בחור שאני מכיר, חלק מהם זקוקים לשיקום חלקי או מלא בעקבות תאונה או פציעה שבה מראה האף נהרס וחלק מהם מגיעים אחרי ניתוח לקוי במקום אחר. בחלק מהמקרים האף הבעייתי גורם גם לכשלים נשימתיים ולתזוזות במחיצה. כבר שמעתי על מישהו ששבר את אפו פעמיים והנזק הנשימתי שנוצר (למרות הטיפולים שעבר כדי לאחות את השבר) היה מספיק גדול כדי שהוא לא יוכל לעלות מדרגות או יצליח לאכול עם פה סגור.

הרופא המנתח כמובן ישמע מכם על הסיבות שהביאו אתכם לקליניקה ושוקל לאחר בדיקה את ההליך הניתוחי-כירורגי שהכי מתאים לכם ולאפכם. המטרה היא לקבל תוצאה איכותית עם החלמה כמה שפחות קשה ומניעה אפסית של בעיות עתידיות. זה הזמן להציף חששות, לשאול את כל השאלות ולשתף בכל פרט אפשרי על מצבכם הרפואי כיום ובעבר כדי שהרופא יוכל להתחשב גם בנסיבות שיכולות למנוע מהניתוח להצליח.

קצת על הניתוח עצמו ומה שקורה אחרי

הניתוח עצמו הוא בין שעה לשעתיים בדרך כלל ומבצעים אותו תחת הרדמה כללית או מקומית עם טשטוש עמוק מאוד. קיימים שני סוגי ניתוח:

ניתוח אף קלאסי – ביצוע חתכים דרך הנחיריים (אין שום סימן חיצוני, אתם יכולים להירגע), הרופא מבצע את כל מה שצריך ובסיום משיבים את העור למקום. זוהי טכניקה שלא משאירה צלקות וההחלמה שלה מהירה יחסית.

ניתוח אף פתוח – הניתוח המורכב יותר, עם תקופת החלמה ארוכה יותר. זה הניתוח שמבצעים כאשר יש צורך לתקן ניתוח קודם בדרך כלל והחתכים בו מתבצעים חיצונית, לכן עלולה להישאר צלקת.

הרופא בחדר הניתוח אף פעם לא עובד לבד! יש איתו צוות שלם שידאג גם להכין אתכם לפני וגם להכניס אתכם להתאוששות בצורה תקינה אחרי שהכל נגמר.

בסיום חובשים את האף כדי לתמוך במבנה החדש ולמנוע דימום. את החלק החיצוני מגבסים ומסירים כעבור שבוע. אמנם לא עברתי ניתוח אף, אבל ממה שאני יודע הימים הראשונים הם החלק הכי קשה. הפנים כואבות ונפוחות ויכולים להיות גם כאבי ראש ודימומים (תתכוננו – סביר להניח שתצטרכו להשתמש בטמפונים וזה בעיקר יצחיק את החברים או המשפחה. אבל לא אתכם. אתם לא מרגישים טוב. סליחה). זה בעיקר גורם למתח ועצבנות כי אין לכם מושג אם התוצאה הסופית באמת תהיה טובה כפי שהרופא אמר (כרגע במראה זה נראה אחרת) וגם כי הכל חבוש וכואב ובאמת שלא מתחשק לכם לראות אף אחד.

לרופא יהיו המון הנחיות רפואיות לאורך תקופת ההחלמה – ממשככי כאבים ועד איסורים על ביצוע פעולות מסוימות. לי למשל היו המון הגבלות בעיקר בשבוע הראשון ואסור היה לי לעשות כמעט כלום! אבל בינינו, זה ממש לא כזה נורא. אז לא תעשו ספורט, לא תאכלו גלידה, לא תעשנו ולא תשתו אלכוהול שבוע-שבועיים. ביג פאקינג דיל! כל כך הרבה זמן חלמתם על הרגע הזה, אז אל תתפנקו ופשוט תתמודדו.

לאחר שבועיים מסירים לגמרי את החבישה והתפרים ואתם מקבלים את השגרה שלכם בחזרה. עוד שבוע לאחר מכן הנפיחות כבר יורדת משמעותית והיא נעלמת סופית תוך חצי שנה.

כמה טיפים ממש חשובים

  1. בבקשה, בבקשה, בבקשה, תבחרו אך ורק במנתח עם ניסיון שיש לו המון ידע בפיזיולוגיה, אנטומיה, מערכות הנשימה והמון כישרון כירורגי. אני מאמין שהרופאים הטורקים הם באמת כאלה אבל אל תסתמכו רק על המילה שלי ותעשו את כל הבירורים והבדיקות לגבי הידע והרקע של הרופא שלכם.
  2. אל תשכחו שמבנה האף החדש ולא משנה עכשיו מאיזו סיבה אתם זקוקים לו, חייב להתאים לפנים שלכם, לסוג העור, כמות הסחוס ומבנה העצמות. בדרך כלל מבצעים הדמיה ממוחשבת כדי לאמת את כל הפרטים האלה ולאחר מכן יצטרך הרופא לומר לכם האם הציפיות שלכם מהניתוח הן ריאליות. הרבה פעמים אנשים רוצים למשל את האף של השחקן כריס המסוורת' (ת'ור והנוקמים למתקשים) או את האף הקטן והסולד של ג'וליה רוברטס. אלא שהמאפיינים הפיזיולוגיים שלהם יאלצו אותם להסתפק בתוצאה קרובה בלבד.
  3. אל תשללו הרדמה מקומית בגלל פחד. הסיכויים שתרגישו משהו כמעט ולא קיימים ובדרך כלל המאושפזים בכלל לא זוכרים בהתאוששות את מה שקרה בחדר הניתוח. הרדמה מקומית תורמת גם לאיכות הביצוע כי ניתן לראות את כל מבנה הפנים כמו שצריך וגם להחלים עם הרבה פחות נפיחות וללא צורך באשפוז.

מתלבט? צריך עזרה? דבר אליי.

יש לכם שאלות נוספות? השאירו פרטים עכשיו!
לפני ואחרי ניתוח השתלת שיער
השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער בטורקיה הפכה בשנים האחרונות לאחד הטרדנים החזקים והמוצלחים בעולם ולישראלים בפרט. אלפי מטופלים מכל העולם מגיעים לטורקיה בכדי לעבור השתלת שיער תודות למעצמת השיער העולמית שהתפתחה שם. מבחינתנו הישראלים, שידועים כבעלי נטיית התקרחות, זוהי בשורה של ממש. אם גם אתם רוצים להנות משיער מלא – הגעתם למקום הנכון.

צפו בסרטון כדי לדעת יותר
טיפולי זקיקי שיער
נגן וידאו
איך זה עובד?
01
יוצרים איתנו קשר

ניתן ליצור קשר בטלפון 077-997-0271 או בהשארת פרטים לחזרה.

02
אבחון מקצועי

אתם תצטרכו לשלוח לנו תמונות מחמישה זוויות שונות, ואנו נאבחן אותם על ידי גורם מקצועי.

03
יוצאים לדרך

לאחר שיהיה לנו את כל הפרטים אתם תקבלו הצעת מחיר הכוללת הכל החל מבית מלון לשהייה בטורקיה, טיסות וכל מה שצריך. ולאחר שאתם מאשר אנו יוצאים לדרך.

שיהיה בהצלחה!