ניתוח שפתיים בטורקיה

עד לפני עשור בערך, כל אישה שניה במדינה דיברה על השפתיים של אנג'לינה ג'ולי. בנות חלמו עליהן בלילה ופנטזו ביום ובסופו של דבר אלו שהיו מספיק אמיצות הלכו ועשו זריקת סיליקון לעיבוי שפתיים שהגשימה להן חלום. אלא שמאוד מהר התברר שהשוק הזה בכלל פרוץ לגמרי בישראל. כל אחת שרצתה זריקה פנתה למקום שנתן את ההצעה הכי זולה, קיבלה טיפול שאורך 3-5 דקות וסגרה עניין עם תוצאה מפוקפקת מ"רופא" או "רופאה" שהמקצועיות והמומחיות האמיתית שלהם בכלל לא ידועה. רוב הנשים שמיהרו להזריק לעצמן סיליקון בתחילת העשור (זה כלל גם טרנד הזוי של הורים שקנו טיפול לבת שלהם שחולמת על שפתיים עבות. זוכרים?) סבלו מנפיחות מוגזמת, עיוותים, שינוי פיגמנטציה בשפה, אסימטריה ועוד שלל תופעות מלחיצות ומטרידות שקשה מאוד לתקן.

שפתיים עבות מביאות צרות?

היום נראה שכל הבלאגן קצת דעך ונשים (גם כמה גברים…) בוחרים אנשי מקצוע על סמך איכות העבודה, ההתמחות והניסיון. החומר הנפוץ ביותר הוא חומצה היאלורונית שמעוררת תגובה זהה לזו שמתפתחת בגוף באופן טבעי וכך עיבוי השפתיים הוא בעצם בטוח יותר, עם תוצאות טובות וכמובן בריאות. אלא שזהו טיפול שצריך לחזור עליו בערך כל חצי שנה מפני שההשפעה שלו יורדת באופן טבעי. לכל מי שרוצה עובי קבוע, קיים הסיליקון הנוזלי שמוזרק בטיפות קטנות בשלבים ולמשך כמה חודשים.

פעם כשלא היה פה מספיק ידע, היו נוהגים להזריק בבת אחת את כל הכמות ולגרום לכל מיני סיבוכים כמו גושים שמופיעים פתאום על השפה. מה שהרופאים היו ממהרים לעשות היה להזריק סטרואידים או חומרי המסה (איה!) ישירות לתוך הגוש ולקוות שזה יעזור. אך בכל מקרה, הנפיחות הגושית גם אם פחתה, חזרה תמיד תוך כמה חודשים.

הפיתרון היחידי לבעיה כזו הוא ניתוח. מבצעים אותו על סמך התחשבות ברמת הנפיחות, כמות הסיליקון שהוזרק, בעיות אסימטריה שנוצרו כתוצאה מהזרקה בלתי אחידה, מצבים שבהם הסיליקון "נדד" גם למקומות אחרים בגוף ועוד. מדובר בניתוח בהרדמה כללית או מקומית ובהחלמה די ארוכה של 7-10 ימים כשהמטרה היא להעניק בחזרה את המראה הטבעי המקסימלי לשפתיים. בניתוח מתבצעת הסרה עדינה של הגושים ועודפי רקמת הגרנולציה שנעטפה בסיליקון. את החתכים יתפרו באמצעות תפרים נמסים ולא יישארו צלקות חיצוניות. הנפיחות יורדת כעבור שבוע ואז כבר ניתן לראות את ההבדל. הכאבים מסתבר, הם נסבלים לחלוטין וכל עוד לא בוצעה הרדמה מלאה, המנותחים יוכלו לחזור הביתה כבר באותו יום. התוצאות הסופיות יופיעו כעבור חצי שנה.

ניתוחי שפתיים בטורקיה – למה לדעתי זה המהלך הכי נכון

בהרבה הזדמנויות ציינתי שאני חושב שטיפולים פלסטיים ואסתטיים בטורקיה הם הרבה יותר מקצועיים מהארץ. לרופאים בטורקיה יש ידע רחב מאוד בעיקר בתיקון אסונות כאלה ואחרים, מפני שהם מקבלים כמות גדולה יותר של מטופלים וגם ממדינות שונות בעולם. לכן הניסיון שלהם הרבה פעמים שווה את הנסיעה ובמקרים כאלה, שבהם משהו מאוד בולט בפנים נראה משובש, עדיף שלא לקחת יותר סיכונים מיותרים. הניתוח אפשרי בכל גיל וצריך להיפגש עם הרופא המנתח לפני הכל. יש צורך להסביר לו בדיוק את הרקע – מה קרה ומה הוזרק (בהנחה והמטופלת יודעת) ולתכנן יחד את העיצוב שרוצים להשיג. אם מדובר על שילוב של ניתוח לתיקון ובנוסף מילוי מחדש, ישנם סוגים שונים של חומרי מילוי, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. אחרי הביצוע, חייבים לוודא שהגוף לא מפתח שום תגובה אלרגית לחומר.

שפתיים עם אודם

מהם סוגי חומרי המילוי הקיימים?

נתחיל עם הנפוץ והמוכר יותר בארץ – החומצה ההיאלורונית. בז'רגון המקצועי היא נקראת גם ג'ובידרם, היאלופורם, רסטילן ומטרידקס. המרכיב העיקרי של החומר הזה נלקח מסחוס ורקמות חיבור של בעלי חיים ומחזיק מעמד חצי שנה בדרך כלל, לפעמים גם קצת יותר.

טכניקה אחרת למילוי של השפתיים מתבצעת על ידי שימוש בחומרים שנלקחים מהגוף עצמו. כפי שהשתלת השיער מסתמכת על זקיקי שיער ממקומות אחרים בגוף, כך במילוי שפתיים משתמשים בחלקים מהעור, רקמות חיבור ותאי שומן (לא מחייב שיהיה צורך להשתמש בכולם, כל מקרה לגופו). יש לשיטה הזו יתרון משמעותי מבחינה בריאותית וכמובן שכמעט ואין מצבים של תופעות לוואי או סיבוכים, אבל ההשפעה מתפוגגת מהר וגם כאן יש צורך לחזור על ההזרקה כל כמה חודשים. כשחקרתי קצת יותר לעומק על הנושא, גיליתי שכאשר משתמשים ספיציפית בתאי שומן, קשה מאוד לעצב את השפתיים בהתאם למה שתוכנן לפני כן. כמו כן צריך לזכור ששאיבת השומן מתבצעת ממקום כלשהו בגוף וזה משאיר פצע. לכן טכניקה זו מתבצעת בעיקר בניתוח, הכולל גם תיקון של השפתיים ומילוי מחדש וגם שאיבת שומן.

הטכניקה השלישית היא להזריק חומרים מלאכותיים כמו סיליקון או ביו-אלקמיד. מדובר בשני חומרים שמאוד קל "לפסל" איתם את השפתיים והתוצאות מחזיקות מעמד הרבה מאוד זמן. החיסרון הוא כמובן הסיבוכים האפשריים ובעיות בריאותיות נלוות כמו זיהום או חלילה תזוזה של השתל, מה שגורם לרופאים הרבה פעמים שלא להמליץ על כך.

נשים שסובלות מצניחת רקמות בגילאי המעבר (40-50) סובלות הרבה פעמים מאובדן נפח משמעותי בשפתיים והדבר משפיע על המראה הכללי שהשתנה בבת אחת. לכן אופציה נוספת היא שימוש בשתלים בשם "גורטקס" המוחדרים לשפתיים בשילוב חומר סינתטי מעורב בקולגן (סיבי העור שמעניקים את המראה המוצק והבריא) הנקרא "ארטקול". במקרה זה יש צורך לוודא שהמטופלת לא אלרגית לקולגן.

קצת על ההרגשה אחרי הטיפול

כל טיפול אסתטי וגם רפואי מצריך התאוששות מסוימת, לא רק תחושתית ונפשית אלא גם גופנית. לכן אחרי ניתוח שפתיים עשויים להופיע שטפי דם תת-עוריים ונפיחויות או גושים. בנוסף בשעות הראשונות יכול להיות קושי באכילה. אין כלל ממה להיבהל – כל התופעות הללו חולפות תוך כמה ימים לכל המאוחר וכמובן שלמשך הזמן הזה יש צורך להישאר קרוב לקליניקה ולרופא המנתח ואם את מבצעת את הטיפול בטורקיה – את מרוויחה גם כמה ימים מפנקים של חופש, בלי עבודה ולחצים על הראש.

רופא מנתח פלסטי טוב חייב לשים אצלך לב ל:

  1. גבול השפתיים שלך – מה שתוחם את השפתיים ומשרטט אותן הוא השפה העליונה. המטרה היא לשמור על הצורה שלה תוך כדי הניתוח ולעזור לה להשיג תיחום מדויק יותר לכל מבנה השפתיים, לפי הציפיה שלך.
  2. הזוויות של הפה – עם השנים הן נוטות לצנוח מטה, מה שגורם למראה קצת רציני ועצוב. לכן בתהליך ההזרקה אפשר לשנות חזרה את הכיוון ולהעניק מראה יותר שמח ואופטימי.
  3. קשת קופידון – הקימור בשפה העליונה הזכיר למישהו את הקשת של קופידון ומכאן שמו. קימור גדול בדרך כלל מעניק מראה יותר חושני ועוזר להשיג הבלטה מתאימה ומדויקת.
  4. מרקם השפתיים – המטרה היא שהן יהיו חלקות ובעלות מראה בריא, בלי חריצים ובלי קמטוטים.
  5. פילטרום – תגעו רגע באזור שבין האף לשפתיים. זה הפילטרום. ובמהלך הטיפול יש לו חשיבות עצומה מכיוון שהוא מחבר את השפתיים להמשך הפנים ומחליק גם את האזור הזה.
  6. סימטריה – חובה לשמור על מראה הגיוני עם יחס טוב בין השפה העליונה לתחתונה כדי ליצור מראה טבעי. לכן העיבוי בדרך כלל מוענק לשתיהן.

מתלבט? צריך עזרה? דבר אליי.

יש לכם שאלות נוספות? השאירו פרטים עכשיו!
לפני ואחרי ניתוח השתלת שיער
השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער בטורקיה הפכה בשנים האחרונות לאחד הטרדנים החזקים והמוצלחים בעולם ולישראלים בפרט. אלפי מטופלים מכל העולם מגיעים לטורקיה בכדי לעבור השתלת שיער תודות למעצמת השיער העולמית שהתפתחה שם. מבחינתנו הישראלים, שידועים כבעלי נטיית התקרחות, זוהי בשורה של ממש. אם גם אתם רוצים להנות משיער מלא – הגעתם למקום הנכון.

צפו בסרטון כדי לדעת יותר
טיפולי זקיקי שיער
נגן וידאו
איך זה עובד?
01
יוצרים איתנו קשר

ניתן ליצור קשר בטלפון 077-997-0271 או בהשארת פרטים לחזרה.

02
אבחון מקצועי

אתם תצטרכו לשלוח לנו תמונות מחמישה זוויות שונות, ואנו נאבחן אותם על ידי גורם מקצועי.

03
יוצאים לדרך

לאחר שיהיה לנו את כל הפרטים אתם תקבלו הצעת מחיר הכוללת הכל החל מבית מלון לשהייה בטורקיה, טיסות וכל מה שצריך. ולאחר שאתם מאשר אנו יוצאים לדרך.

שיהיה בהצלחה!